DATA: 18/11/10
LLOC: Consorci de Benestar Social del Gironès i IES Vallvera
PARTICIPANTS: Tutor de pràctiques, educadora social, cap d’estudis de l’IES, alumnes de 4rt d’ESO i alumna de pràctiques.
DESTINATARIS: Alumnes de 4rt d’ESO
OBJECTIUS:
- Aprovar la programació d’avui i repartir qui dirigirà cada dinàmica.
- Conèixer el tutor de l’aula on realitzarem el projecte
- Dur a terme la primera sessió
- Avaluar la primera sessió.
DESENVOLUPAMENT:
A primera hora del matí ens hem reunit el meu tutor, l’educadora social i jo mateixa per mirar-nos la programació que els hi havia enviat per correu electrònic. Tots dos han vist correcte la feina feta, i el següent pas ha estat distribuir les diferents parts de la sessió, i preparar el material necessari per dur a l’IES.
Una estona abans de començar amb els alumnes havíem acordat amb el tutor de l’aula de l’IES que ens reuniríem i li explicaríem una mica el que faríem, però avui ens hem trobat que el tutor està de baixa i ens hem reunit amb el cap d’estudis. Aquest ens ha explicat una mica els alumnes que tindrem a l’aula. Seguidament hem anat cap a l’aula i hem dut a terme la sessió.
Primerament el cap d’estudis ens ha presentat i el meu tutor ha explicat en què consistia el projecte i una mica què faríem durant aquestes 5 sessions que hi ha previstes realitzar. A continuació hem anat realitzant les dinàmiques que portàvem programades, fins que ha set l’hora i ens hem acomiadat dels alumnes.
Hem tornat al Consorci i hem estat avaluant com ha anat la sessió i quins aspectes hem de tenir en compte a l’hora de programar les següents classes. Acords presos: tenint en compte el que hem parlat programaré la següent sessió i els hi passaré per correu electrònic perquè s’ho puguin mirar amb temps. Dijous vinent ens tornem a trobar a primera hora per repassar la sessió i repartir-nos les dinàmiques abans d’anar a l’IES.
RECURSOS:
- Programa del projecte (tantes fotocopies com alumnes hi ha a l’aula)
- Programació de la primera sessió
- Capsa amb mirall (per una de les dinàmiques)
- Fulls blancs
- Text de Anthony de Mello (una copia per cada alumna).
AVALUACIÓ:
La valoració de la sessió a l’IES ha estat bastant diferent per part de l’educadora i del meu tutor. La primera estava molt satisfeta, ja que, valorava que els alumnes són molt participatius i han mostrat bona actitud davant del projecte, tot i que no perdia de vista que és un grup amb un nivell força baix i és una mica complicat fer dinàmiques que requereixin molta reflexió. El tutor de pràctiques ha sortit bastant decebut perquè creu que les fotografies que poden sortir seran de poca qualitat i costarà fer un producte final que quedi mínimament bé. Crec que aquestes diferències són un reflex del que ja vaig comentar en la sessió 4 on veia una certa diferència entre els objectius que persegueixen els dos professionals. Personalment, també estic satisfeta de com ha anat la sessió, ja que ha estat relativament fàcil crear un ambient agradable dins l’aula, on potser sí que havíem de parar els peus en algun moment, però en general han mostrat interès i participació. Les dinàmiques s’han dut a terme correctament, i tot i que potser esperava poder reflexionar una mica més i establir més diàleg entre els alumnes, valoro positivament la sessió.
Considero que ha estat interessant l’avaluació posterior, ja que hem pogut comentar una mica com és el grup (estem parlant de 10 alumnes de l’Aula Oberta de 4rt d’ESO): l’actitud d’una de les alumnes que és bastant distorsionant, la poca capacitat de concentrar-se molta estona en una mateixa activitat, la implicació dels alumnes,... En definitiva aspectes rellevants que no ens poden passar per alt a l’hora de pensar en les pròximes sessions.
M’agradaria comentar també, que avui ha estat el primer dia on he hagut de posar en joc una sèrie d’habilitats com: l’exposició oral, la comunicació assertiva, l’empatia,...
OBSERVACIONS:
M’ha sorprès molt com els hi ha agradat als alumnes el text “T’he preguntat qui ets” de Anthony de Mello. La majoria han demanat poder quedar-se amb un còpia.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada