dijous, 2 de desembre del 2010

SESSIONS 7 i 8

DATA: 23/11/10 i 25/11/10

LLOC: Consorci de Benestar Social Gironès-Salt i IES Vallvera

PARTICIPANTS: Tècnic del projecte, educadora de Serveis Socials i alumna de pràctiques


DESTINATARIS: Alumnes de l’Aula Oberta de 4rt d’ESO de l’IES Vallvera.


OBJECTIUS:

  • Programar la següent sessió
  • Dur a terme les activitats programades
  • Avaluació de la sessió

DESENVOLUPAMENT:

Durant aquesta setmana he estat realitzant dues sessions com les setmanes anteriors; una per programar i l’altre per dur a terme la sessió a l’IES i posteriorment avaluar-la.

El dia de programació va transcorre amb normalitat, ja que vaig està recopilant i pensant les diferents dinàmiques que es podrien realitzar i llavors les vaig compatir amb el meu tutor i l’educadora social.

El desenvolupament de la sessió al institut, aquesta setmana ha estat bastant complicat. De les tres dinàmiques que portàvem programades només n’hem pogut realitzar una, perquè els alumnes no han mostrat cap motivació per participar ni gaire bona conducta. Aquesta sessió l’hem dut a terme d’educadora social i jo mateixa, amb la presència d’una professora substituta perquè el seu tutor encara està de baixa.


RECURSOS:

  • Ordinador amb connexió a Internet
  • Bibliografia referent a les Habilitats Socials i a dinàmiques de grup

AVALUACIÓ:

De la sessió de programació, cal dir que ha estat bastant dificultós dissenyar dinàmiques el més simple possible però que al mateix temps en poguéssim fer algunes reflexions. De l’avaluació de la última sessió vam remarcar que als alumnes els hi costa mantenir-se concentrats molta estona en una mateixa activitat per això vam acordar fer dinàmiques curtes, però al mateix temps amb l’objectiu de que ens portin a reflexionar sobre algun tema i a poder crear una mica de debat. Bé, doncs finalment hem deixat programades tres dinàmiques que considerem bastant fàcils, atractives pels alumnes i que al mateix temps ens permetran parlar una mica de com ens veiem nosaltres mateixos i com ens veuen els altres.

Com ja he cometat anteriorment, la sessió amb els alumnes de l’IES no va anar massa bé. Per una banda, de les tres dinàmiques que teníem programades només en vam poder realitzar una, i no precisament perquè hi hagués una reflexió molt profunda. Crec que hi ha diferents motius que han pogut influir en que la sessió no funcionés. En primer lloc, la motivació dels alumnes per està a l’IES és molt baixa; hi estan per obligació, esperant fer els 16 anys i sense cap ganes d’aprendre gaire res.

En segon lloc, el fet que el seu tutor encara estigui de baixa i ens acompanyés una professora substituta que era la primera hora que la tenien, crec que ha influenciat en el sentit que per ells no hi havia cap persona amb suficient autoritat dins l’aula. A més a més, amb l’entrada del cap d’estudis al final de la sessió, per veure com havia anat la classe, hem pogut constatar que els professors es dirigeixen a aquest grup d’alumnes amb una actitud totalment diferent a la nostra, ja que utilitzen l’amenaça de l’expulsió, crits,... fets que també hem pogut deduir dels alumnes per comentaris que han fet com: “això no li digueu a en Joan (tutor),...”

En tercer lloc, dir que el fet de programar dinàmiques curtes no ens ha resolt els problemes de conducta i motivació que vam detectar la sessió passada; ja que ha quedat demostrat que per curta que fos la dinàmica amb la seva corresponent reflexió hem hagut d’estar contínuament intentant motivar-los, ajudar-los molt a pensar, estar-hi a sobre perquè es despisten molt fàcilment,...

Ja per acabar dir que el fet que aquest any el projecte s’hagi vist tant reduït amb només cinc sessions, és un temps molt limitat que dificulta conèixer als alumnes bé, que ells trobin sentit a les diferents sessions, que aquestes puguin tenir un pes dins l’avaluació,...

Pensant en la següent sessió, que la dedicarem a fotografiar diferents escenes i moments que hem estat treballant durant aquestes dues primeres classes, pensem que l’ambient més distès facilitarà el seu desenvolupament.


OBSERVACIONS:

Us deixo aquesta adreça on es poden trobar moltes dinàmiques de grup per si són del vostre interès:

http://members.fortunecity.com/dinamico/Dina_Autodes.htm

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada