dijous, 2 de desembre del 2010

SESSIONS 9 i 10

DATA: 30/11/10 i 2/12/10

LLOC: Consorci de Benestar Social Gironès-Salt i IES Vallvera

PARTICIPANTS: Educadora de Serveis Socials i alumna de pràctiques

DESTINATARIS: Alumnes de l’Aula Oberta de 4rt d’ESO de l’IES Vallvera.

OBJECTIUS:

  • Preparar la següent sessió
  • Dur a terme les activitats programades
  • Avaluació de la sessió

DESENVOLUPAMENT:

La sessió de preparació d’aquesta setmana ha consistit en preparar el material necessari per la realització de les fotos. Els alumnes s’hauran de fotografiar representant l’animal amb el qual se senten identificats i també amb l’animal amb el qual l’identifiquen els seus companys. En principi a la última sessió vam quedar amb els alumnes que cada un portaria el material que necessités, però per assegurar que podrem dur a terme la sessió hem decidit que nosaltres també en prepararem per no trobar-nos en que no podem fer les fotos.

La sessió duta a terme avui a l’aula ha anat molt millor que la setmana passada. La classe ha començat amb una xerrada del tutor (que ja no està de baixa) que els hi ha dit als alumnes que si no es comportaven en aquesta sessió seria l’últim dia de Fotoacció.

Hem dividit l’aula amb dos grups (de 4 alumnes cada un) i uns han sortit al pati a fer fotos i els altres ens hem quedat a l’aula. Un cop fetes totes les fotografies individualment cada alumne ha realitzat una activitat que portàvem preparada on havien de pensar sobre les seves pròpies emocions, a partir de la qual farem més fotos la setmana vinent.

RECURSOS:

  • Càmeres fotogràfiques
  • Material divers com: animals de roba, una gàbia, una corretja de gos, guix i pissarra,...
  • Fitxa per una activitat

AVALUACIÓ:

La valoració de la sessió d’avui ha estat molt positiva. Els alumnes (alguns més que altres) s’han implicat en la sessió i s’ha pogut desenvolupar amb normalitat. Crec que un dels factors que ha influït més ha estat la presència del tutor que des d’un bon inici ha cridat i amenaçat als alumnes en que ell té tot el poder per decidir si aproven o no l’ESO i si no es comporten estant tots suspesos (situació que tant a l’educadora de serveis socials com a mi ens ha fet sentir bastant incòmodes). Per tant, la seva presència ha fet millorar molt el comportament.

A més a més, el tipus d’activitat que s’ha realitzat era molt engrescadora i distesa, no s’havia de pensar massa, perquè en la última sessió ja van decidir com i a on volien fer les fotos. Ressaltar que el fet de preveure que potser no pensarien en portar el material necessari i facilitar-lo nosaltres ens ha salvat la sessió, perquè cap dels alumnes ha pensat en portar res.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada