aquí us mostro l'anàlisi DAFO del centre on realitzo les pràctiques:
MATRIU DAFO | FORTALESES | DEBILITATS |
INTERIOR | -El Consorci té un alt reconeixement dins la comarca, gràcies a l’ampli camp d’actuació, per això presenta una bona imatge davant dels possibles clients. -Els professionals mostren una gran capacitat d’adaptació i implicació. -Professionals amb capacitat de desplaçar-se pel territori, per tant, són ells que s’acosten als usuaris. -Gran domini de les noves tecnologies per part del tècnic del projecte, gràcies a la seva formació contínua. -El Consorci és propietari de tota la tecnologia necessària per dur a terme el projecte. -Alt grau d’experiència en programes de prevenció destinats a altres públics. -El projecte és una proposta innovadora sobretot per la metodologia activa utilitzada. -El format del projecte proporciona molts beneficis: als alumnes, al professorat, als IES per obrir les portes al públic en general amb l’acte final i a l’ajuntament, perquè facilitant un espai als alumnes pot demostrar el seu interès per aquest col·lectiu. | -Alt grau de dependència econòmica. Tot i que el cost del projecte no és molt alt, si hi ha retallades de pressupost, els sous dels educadors/es es veuen afectats fins al punt de no poder dur a terme el projecte. -Els educadors/es de Serveis Socials acostumen a està desbordats de feina, i implicar-se en el projecte els hi suposo un volum important d’hores. Una possible estratègia seria fer una formació de formadors. -Manca de temps per realitzar una bona recerca bibliogràfica, que permetés fonamentar teòricament el projecte. -Manca d’estratègies per la difusió del projecte, així com manca de pressupost per dur-les a terme. |
| OPORTUNITATS | AMENACES |
EXTERIORS | -Professorat dels IES sobrecarregat, per tant, el projecte els allibera de bastant feina. -Demanda a nivell social de treballar amb els joves certes temàtiques i habilitats socials. -Poca competència, ja que no existeixen projectes amb les mateixes condicions (professionals que el porten a terme, on porten la tecnologia necessària,...). -Interès per part dels polítics de mostrar que s’interessen pels joves. -Gran nombre d’IES a la comarca del Gironès. -Interès dels IES per donar-se a conèixer i així tenim més demanda d’alumnes. | -La Secretaria de Joventut i en conseqüència les seves polítiques en els pobles poden creure que és cosa seva la tasca que dur a terme el projecte. -La situació econòmica afecte directament al projecte, fins al punt que no es pugui dur a terme per manca de pressupost. -Dependència de les decisions dels equips directius i del professorat per realitzar el projecte. -El fet de desenvolupar el projecte dins dels IES fa que siguin aquests els que marquen els horaris sense possibilitat de flexibilitat horària.
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada