dilluns, 15 de novembre del 2010

ANÀLISI DAFO

Hola companys/es,
aquí us mostro l'anàlisi DAFO del centre on realitzo les pràctiques:


MATRIU DAFO

FORTALESES

DEBILITATS

INTERIOR

-El Consorci té un alt reconeixement dins la comarca, gràcies a l’ampli camp d’actuació, per això presenta una bona imatge davant dels possibles clients.

-Els professionals mostren una gran capacitat d’adaptació i implicació.

-Professionals amb capacitat de desplaçar-se pel territori, per tant, són ells que s’acosten als usuaris.

-Gran domini de les noves tecnologies per part del tècnic del projecte, gràcies a la seva formació contínua.

-El Consorci és propietari de tota la tecnologia necessària per dur a terme el projecte.

-Alt grau d’experiència en programes de prevenció destinats a altres públics.

-El projecte és una proposta innovadora sobretot per la metodologia activa utilitzada.

-El format del projecte proporciona molts beneficis: als alumnes, al professorat, als IES per obrir les portes al públic en general amb l’acte final i a l’ajuntament, perquè facilitant un espai als alumnes pot demostrar el seu interès per aquest col·lectiu.

-Alt grau de dependència econòmica. Tot i que el cost del projecte no és molt alt, si hi ha retallades de pressupost, els sous dels educadors/es es veuen afectats fins al punt de no poder dur a terme el projecte.

-Els educadors/es de Serveis Socials acostumen a està desbordats de feina, i implicar-se en el projecte els hi suposo un volum important d’hores. Una possible estratègia seria fer una formació de formadors.

-Manca de temps per realitzar una bona recerca bibliogràfica, que permetés fonamentar teòricament el projecte.

-Manca d’estratègies per la difusió del projecte, així com manca de pressupost per dur-les a terme.


OPORTUNITATS

AMENACES

EXTERIORS

-Professorat dels IES sobrecarregat, per tant, el projecte els allibera de bastant feina.

-Demanda a nivell social de treballar amb els joves certes temàtiques i habilitats socials.

-Poca competència, ja que no existeixen projectes amb les mateixes condicions (professionals que el porten a terme, on porten la tecnologia necessària,...).

-Interès per part dels polítics de mostrar que s’interessen pels joves.

-Gran nombre d’IES a la comarca del Gironès.

-Interès dels IES per donar-se a conèixer i així tenim més demanda d’alumnes.

-La Secretaria de Joventut i en conseqüència les seves polítiques en els pobles poden creure que és cosa seva la tasca que dur a terme el projecte.

-La situació econòmica afecte directament al projecte, fins al punt que no es pugui dur a terme per manca de pressupost.

-Dependència de les decisions dels equips directius i del professorat per realitzar el projecte.

-El fet de desenvolupar el projecte dins dels IES fa que siguin aquests els que marquen els horaris sense possibilitat de flexibilitat horària.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada